Blödning

Idag kom mensen. På onsdag ska jag lämna blodprov för att se att jag är helt nedreglerad. Då får kliniken svaret på torsdagen och då kan jag börja spruta. Jag vet inte om hon menade att jag skulle börja på torsdagen eller fredagen. Hon sa i slutet av veckan. Jag är ganska spruträdd, men kommer bara att trycka in pennan i magen utan att titta. Det kännsbättre att göra det själv, än låta maken göra det. Jag ser hans galna blick som tänker att nu kan jag ge igen för all skäll...:-)

På jobbet har det kommit upp mycket frågor om nr 2 den senaste tiden. Jag trodde att de hade gett upp nyfikenheten då de flesta vet om att vi fick Leon via ivf. Jag säger att blir det en till är det en bonus. Att vi inte försöker aktivt. Jag orkar inte med all spekulation. Jag vill ha en hemlis om vi plussar. Jag och den nya lilla smulan först. Bara vi. Någon dag. Sedan berätta för mannen. Sedan Leon. När jag går över vecka 12 kanske jag berättar det för min chef och sist kollegorna. Jaja bara en dröm. Än så länge.

Kommentera inlägget här :