Ny vecka

En ny härlig arbetsvecka börjar imorgon. Jag tycker om mitt jobb. Det är roliga arbetsuppgifter som är utvecklande och härliga kollegor. Varje dag lär jag mig nya saker. Det finns dock två jobbiga saker; jag är konsult och kommer väl typ aldrig att bli fast anställd och jag jobbar för mycket. Jag tar med mig jobbet hem. Jag tänker hela tiden att jag vill göra mitt bästa. Jag vill att alla projektledare ska vara nöjda med mig samt min chef. Det täcker inte med att de tycker att jag är "godkänd" jag vill att de ska tycka att jag är toppen och oumbärlig. Alla är utbytbara, jag vet det. Men ändå.. Jag tänker ändå att jag har ett kanonjobb. Hur många tycker att det är roligt på jobbet?

Jag har även två kollegor jag gillar extra mycket. Arbetskamrater betyder mycket. Man spenderar ju så mycket tid med dem. De jag hänger med är 18 och 11 år äldre än mig. Min chef är också helt underbar. Hon är ganska ung, tror hon är 37 eller något. Hon är verkligen en amazonkvinna, framgångsrik och trebarnsmamma. Hon är liksom en sådan person alla tycker om. En naturlig ledare. Jag hoppas att jag också kommer att bli det en dag. Endera så har man det eller inte.

Kommentera inlägget här :