Det här med vikten

Ja då har vi ju det här med min vikt.. Jag vågar inte längre väga mig. Jag har gått upp då pass mycket. Jag skyller på oro under denna hormonrika behandling. Först mår man dåligt under nedregleringen, sedan lite bättre vid sprutststart och sedan dåligt igen inför äggplock samt under den nerviga ruvningen. Nu äter jag för jag är rädd för missfall eller att något är fel på embryot/fostret. Det är alltid något. Ok men nu är mitt nästa steg att allt går bra på UL på tisdag. Då ska jag rensa allt godis härhemma. Sedan blir jag säkert nervös igen inför kubet, men det är några veckor kvar..

Vi såg Alfons på bio gör ett tag sedan. Rekomenderas. Älskade lilla unge med största popcornen.

Kommentarer :

#1: Camilla

Jag g

skriven
#2: Camilla

Oj, råkade trycka!
Jag gick upp 3 kg under ivf behandlingen utan att bli gravid. Har gått ner igen nu. Mycket är vätska och hormonellt betingat. Det ska mycket till att lägga på sig kilon fläsk på den korta tiden.
Men förstår hur du känner dig! Man vill bara ha riktiga bebiskulan så att ingen behöver spekulera.

skriven

Kommentera inlägget här :