And its a....

Boy! Vi kommer att få en till son. Leon får en lillebror. Jag är lyckligt lottad att han är frisk (från DS) och sopar prinsesstankarna under mattan. Jag har den senaste tiden insett att det kanske inte handlar om flicka eller pojke utan om just personligheten. Vi har fått vinstlotten med Leon. Det kan inte finnas en mer perfekt unge. Han är kärleksfull, omtänksam, snäll, uppfinningsrik, smart, söt mm Han har alltid varit så enkel att ha att göra med. Inga jobbiga faser. Det där med faser, är det så att det är vi föräldrar som tacklar det bra eller mindre bra. Jag tycker alltid att jag hör folk som säger att de har så jobbigt med sina barn bla bla Vi har aldrig haft det så.  Nej, missta mig inte för Blondinbella, jag skulle aldrig säga att allt var perfekt bla bla men just leon är perfekt på alla sätt och vis. Punkt.
 
På tisdag börjar jag jobba igen, jag har redan jobbat 2 + 3 januari, men vi var en tapper liten skara här, och ingen vågade fråga. På tisdag kommer nog någon att säga något. Jag funderar starkt på att först titta frågande på personen och säga ursäkta?! och sedan brista ut i gapskratt. Vore inte det ofantligt roligt?! Det ska bli skönt att börja jobba igen, trött på ledighet nu, då jag varit i thailand nyligen samt haft 2 veckor julledigt.. Sedan blir jag ju ledig igen om några månader.
 
På onsdag är det dax för RUL. Det ska bli spännande, men också nervöst. Tänk om de hittar något allvarligt hjärtfel eller liknande?!
 
Vi funderar mycket på namn för vår lilla son som ska titta ut på försommaren. Vi lutar mest åt Noel (Leon baklänges). Det fungerar internationellt, inga smeknamn och är fint. Ska fundera lite till dock..
Måste hitta en bra serie att ladda ner. Tips? Funderar på Downtown abbey. Många rekomenderar Homeland, men är rädd den är lite läskig. Jag är extremt känslig om det är något barn som far illa eller så...
 
 
XOXO

Kommentarer :

#1: Jessica

En pojke till, så roligt! Grattis!
Är själv av bestämdaste åsikt att det inte spelar det minsta roll, då pojkar kam vara väldigt olika varandra och flickor likaså. Prinsessgrejer är det långt ifrån alla flickor som vill ha samtidigt som en hel del pojkar gillar glitter och rosa :).
Vilgot var en fullständigt vild bebis med en vilja av stål. Sov dåligt och hade ett otroligt närhetsbehov som vi så klart ständigt försökte tillfredsställa. Ganska sur och arg faktiskt, vad vi än gjorde. Fast med ett och ett annat leende däremellan förstås. Och han var den bästa och finaste unge vi visste, vårt allt! Nu är han tre och väldigt lättsam och glad, en riktig solstråle. Vi har haft tur på alla sätt. Och det har vi känt hela tiden, även då det har varit jobbigt. För så är det, kärleken till ens barn är den allra största, hur svårt eller lätt det än må vara.

skriven

Kommentera inlägget här :