Tillbaka på jobbet

Jag var lite stressad att semestern var slut och jag skulle tillbaka till jobbet först. Nu känns det bra. Jag behöver bara få in mina rutiner. Jag är en rutinmänniska. Jag kan ha hur mycket som helst att göra på jobbet, men jag blir inte stressad. Något som stressar mig är bilköer. Guuud finns det något värre. Så ineffektivt att bara sitta i den jäkla kön, och inte kunna göra något åt saken. Jag brukar dock försöka att ringa samtal eller lyssna på någon rolig podcast.
 
Jag har verkligen ett roligt jobb. Det är alltid olika saker att göra ochj jag bestämmer helt över min egna tid. Jag brukar börja tidigt på morgonen så att jag slipper bilköerna och kan sluta tidigare för att hinna hämta min son i hyfsad tid och kanske träna ibland. En helt crazy sak jag gör ibland, eller ja, ganska ofta, är att jag tar 45 min hemma själv och varvar ner innan jag hämtar sonen på dagis. Jag tar på mig mjukiskläder, kollar mailen, sätter på en nedladdad serie, dricker en kaffe och bara chillar i soffan. Det är guld värt. Så himla skönt! Jag tror att om dagis visste om det, skulle de bli tokiga och tycka att amn var en jättedålig förälder. Jag blir dock en bättre förälder av att få lite egentid och varva ner innnan jag hämtar mitt barn. Det borde alla göra!
 
 
 

Kommentarer :

#1: Mr Big

När får pappor egen tid hemma för att varva ner?

Svar: När de jobbar mindre! :-)
Gyttjegrisen

skriven

Kommentera inlägget här :