Thailand

Vi planerar en resa till Thailand i februari/mars. Jag måste tajma in så att det funkar för alla mina projekt samtidigt måste det passa i tiden för vårt nästa IVF. Vi kommer att sätta in det sista frysta embryot i januari (om det överlever och jag hittar min ÄL) Annars kör vi ett nytt färskförsök så fort det går. Jag vet inte om det blir den korta eller långa metoden ännu. Jag tar en dag i taget. Det kommer att kosta en förmögenhet. Frysembryot= 10 000 + IVF 27 000 + resa 50 000 + fickpengar= 100 000:- Det är mycket pengar. Vi båda tjänar hyfsat, men detta kommer absolut att bli kännbart för plånboken.

Min pappa bor i Thailand samta tt vi har några vänner som bor där. Det kommera tt bli en toppenresa, men jag är ändå lite negativ mot Thailand som land. Det är korrupt och de gör allt för pengar. Det kallas "The smiling country", men det är en yta, de ler mot alla, men menar det inte. Ni vet väl att 95% av alla thailändska män har varit hos en prostituerad innan 20 års ålder? Det är alltså inte vi som har dragit igång sexhandeln, visst bidrar vi till den, men den fanns innan. Det blev en stor inkomst efter Vietnamkriget efter alla soldater. Det är männen som styr landet. Som land att semestra i är det fint, bra mat, fina sträder, billigt mm. Jag blir dock äcklad av alla killar som åker dit i gäng och 90% av alla kommer tillbaka och har köpt sex i någon form. Det kan vara att de betalar för maten och presenter, men det är ändå köpt sex. Jag tror knappast att dessa tjejjer vill ha sex med dem. De vill få ett bättre liv.
http://www.expressen.se/nyheter/de-svenska-mannen-som-koper-sex-i-thailand/
 

Kommentarer :

#1: Annika

Jag håller med! Man tänker bara att Thailand är paradis, men det finns även en annan sida. Spännande att följa din blogg.

skriven

Kommentera inlägget här :