Inskrivning mvc

Imorgon är det dax gör mig att skriva in mig på mvc. Förra gången gick jag på mama Mia Södermalm. Det var toppen. En mysig barnmorska jag kände förtroende för och som lyssnade på mig. Många läkarbesök då jag inte kände Leon, min moderkaka ligger tydligen för som en mur. Det verkar bli samma sak denna gång tyvärr. Inget att göra åt. De tog även min önskan om planerat snitt på allvar och jag fick det beviljat utan tjat. Min önskan var att om jag kom igång av migsjälv så ville jag föda vaginalt annars inte, då igångsättningar ofta slutar med sugklocka eller akutsnitt. Jag var så fruktansvärt rädd att något skulle hända med Leon under förlossningen.

Nu ska jag gå på mvc där jag bor. Mina förväntningar är ganska låga tyvärr. Jag ser framför mig en trött barnmorska som gnäller om att jag gått upp alldeles för mycket i vikt. Hon har ingen förståelse för diverse hormonbehandlingar eller enorm oro som visar dig i hetsätande.

Det behöver såklart inte vara så. Jag kommer att byta om jag inte känner mig bekväm och trygg. Punkt.

Kommentarer :

#1: Jessica

Känner SÅ igen mig från graviditeten med Vilgot. Var också väldigt orolig att det skulle hända honom något under förlossningen/ i magen och var livrädd att tex gå över tiden för mycket. Kommer att bli samma nästa gång. Och dessa behandlingar som gör att kroppen åker jojo upp och ner i vikt. Vi ivfare behöver verkligen barnmorskor med kunskap om detta!

skriven

Kommentera inlägget här :