Förlossningsberättelse

På fredagen 13/6 gick vattnet. BF +10. Jag åkte in. Jag fick stanna om jag ville i ett undersökningsrum men annars skulle de fixa ett riktigt rum dagen efter. Vi blev inskrivna på avd 63 på SöS på lördag kväll. Inte en värk i sikte. Läkaren frågade om vi skulle snitta. Jag valde att vänta över natten. På söndag sa ...jag att jag ville snittas. Det kom några akutpatienter emellan. Strax innan 15 kom de in och sa att det var dax. Jag fick kateter och jag vet inte om hon satt den fel men började skaka på underkroppen och hade väldiga smärtor när jag rullades iväg. Väl inne i operationssalen blev jag lugnare för hela styrkan därinne verkade så kompetent. Spinalen kändes knappt och alla var jättegulliga. När jag fick den så försvann smärtan av katetern. Det tog ganska lång tid att gå genom ärrvävnaden så då började jag skaka av oro att något var fel. Såg allt speglas i lampan. Mitt blodtryck blev jättehögt 220. När jag till slut hörde han skrika så blev jag helt lugn. 4,5 kg vägde min klump som föddes 15.20. Eftersom det var helg fick jag ligga på uppvaket utan bebis och man. De sa att när jag rör benen får jag komma tillbax. Jag rörde dem innan de rullade ut mig från opsalen för jag ville så gärna vara med han. Alla var chockade Jag fick vara där ändå 30 min pga det höga BT. Ganska så direkt efter spinalen släppt så startade eftervärkarna. Det hade jag inte med första sonen. Omg vilken smärta! På morgonen blev det mycket bättre och jag tog bort kateter och började gå. Jag var kvar 2 dygn och har återhämtat mig väldigt fort. Jag är nöjd med mitt ks och ganska lättad jag slapp vf med tanke på hans vikt och att mina värkar inte satte igång. Noel är världens mysigaste

Kommentarer :

#1: kajsa.

Hurra och grattis!!

Svar: Tack! Kramen
Gyttjegrisen

skriven

Kommentera inlägget här :