När ska man bryta med en "vän"?

Jag tycker att man har olika vänner till olika saker. Jag har barndomsvänner, nya vänner och så har jag en bästis, men vi är mer som systrar. Jag kan bli galen på henne, men vi har alltid varandra och vi känner varandra väldigt bra ocha ccepterar varandras olikheter. Sedan har man sk vänner som bara tar energi som man först inte ser att de är falska och att man egentligen inte har något att prata om. Det kommer lixom smygande..Man får helt enkelt rensa och göra sig av med skit. Det kanske är jobbigt först, men när det har gått ett tag känner man bara lättnad och tänker varför bröt jag inte med denna person tidigare. Jag tycker att man kan acceptera att ens vänner inte är precis lik en själv, men när det strider mot ens grundvärderingar så svikar man sigsjälv och allt vad man står för om man fortfarande umgås med en sådan person. Vissa saker säger man bara inte. Hur lågt kan vissa sjunka? 
 

Kommentarer :

#1: Annika

Du har rätt1 jag har också haft sådana energitjuvar i mitt liv. Blä för falskhet!

Svar: Mmmmm tyvärr..
Gyttjegrisen

skriven

Kommentera inlägget här :