Vilken bantningsmetod fungerar?

Svaret är ingen, inte i längden allafall...Det finns så många att man inte vet vilken man ska välja: Dukan, LCHF, Viktväktarna, flygvärdinnedieten mm Det enda rätta är väl att man ska öeva med en sund livstil, äta små portione och ofta, försöka avstå från socker, alltför mycket fett och snabba kolhydrater. För mig fungerar inte detta. Min karaktär är alldeles för svag när det gäller godis och choklad och vi ska inte prata om mackor..Jag kan äta hur många som helst.
 
Jag väger cirka 70 kg och är 163 cm, det låter ju jättemycket, men jag tror inte att folk uppfattar mig jättetjock. Jag är ganska muskulös(inte överdrivet så klart) och har fettet utspritt på hela kroppen lixom..Jag är proportionerlig och har en bra symmetri. Jag skulle vilja väga cirka 64 kg. Dets kulle vara perfekt för mig. Jag tycker att man ska försöka göra sig så snygg som man kan. Jag vill bli MITT snyggaste jag. Borde vi inte alla försöka med det?
 
Detta med att man klagar på att man är tjock osv Jag har nog OS guld i det. Jag beklagar mig för min man och blir sedan sur på han när han säger att jag ska gå och träna eller inte äta godis..Motsägelsefullt jag vet!
 
Jag har alla förutsättningar i världen att bli smal, jag har gym på jobbet, gym där jag bor, pengar så jag kan köpa nyttig mat osv Det är ju bara att göra det! Jag börjar varje måndag och slutar tisdagar..Hahahhaha! Nu känns det som att jag kommer att klara det, men vi får väl se.
 
Nu funderar jag på att gå med i viktväktarna. Jag vet, det låter gammal och omodernt, men om man tänker på hur deras metod fungerar så är det ju ganska logiskt. Man ska äta ett visst antal points per dag, man får extra points om man tränar och man får äta allt, men med måtta såklart. Vad tror ni?
 

Kommentarer :

#1: Janna

Grymt!!!!!

Äntligen någon som vågar stå för sina åsikter och säger som det är!!!!

Följer med spänning!!

You go girl!!!!!

Svar: Tack Janna!
Gyttjegrisen

skriven

Kommentera inlägget här :