Detta med serviceyrken

Jag tycker att om man har valt att arbeta inom ett serviceyrke så ska man hålla en hög servicenivå och att man ska vilja hjälpa kunden på bästa sätt. Det kan vara alltifrån personer i kassan på banken till städfirmor. Har man valt detta yrke så får man sätta kunden i fokus dvs mig. Jag kan få utbrott på snäsig personal på Ica om de inte är serviceminded eller receptionister som är otrevliga. Jag personligen skulle ldrig passa i detta yrke, det är just därför jag har valt att studera på högskola och utbilda mig inom marknadsföring och ekonomi också. Ett annat exempel är vår städfirma som vi anlitar till vårt hus. De håller inte måttet. De missar saker, de kommer inte vissa veckor, de kan inte språket så att kommunikationen fallierar. Nej man måste vara proffsig om amm arbetar med service!

Kommentera inlägget här :