Vårt sagobröllop

Vi gifte oss för fyra år sedan i Bromma kyrka och hade festen på Ängby slott. Natten innan sov min man hos en kompis och min bästis sov hos mig. PÅ morgonen tog vi en powerwalk. Väderprognosen hade sagt att det skulle bli regn och moln, men det blev strålande sol i början av maj. Sedan köpte vi med oss frukost från bageri, kunde dock knappt äta av nervositet. Sedan duschade jag och började sminka mig. Mamma och mormor kom och fixade mitt hår, de är frisörer. När vi var klara beställde vi en taxi och jag kom sist till kyrkan. Mina tärnor gick bakom mig och min man stod framme vid altaret och väntade:-) Han hade då inte sett mig innan. I sverige är det vanligaste att man och hustru går in tillsammans, men jag är gammeldags av mig och ville göra på detta sätt. Vår präst vägrade att låta mig gå in ensam eller min min pappa, det blir som att bruden giftes bort mot sin vilja. Jag bytte präst, då denna vägrade. Vår nya präst gick med påd etta, så ni som är traditionella, stå på er!
 
Min vän Anna-Lena sjöng "Stuck on you".http://www.youtube.com/watch?v=wSCRumqmdQg och "Det vakraste" http://www.youtube.com/watch?v=9PojP6lCRq0
Min man visste inte att hon hade tränat in Stuck on you, så det var en överaskning.
Efteråt blåste alla gästerna såpubblor på oss när viu kom ut från kyrkan.
Festen var jättelyckad från några enstaka incidenter. Vi hade tre rätters meny med oxfilé och efteråt hade vi såklart fri bar och DJ. Det var en magisk dag.
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :