Synda

Sockret är som en drog för mig. Den lockar med ditt fluffiga söta yttre skal. På insidan är den bara tom. När jag och Leon kom hem idag efter jobb och dagis så väntade vi på vår alltid försenade make/pappa. Magen kurrade och irritationen stegrade. Till slut slet jag fram ett kakpaket som ska vara till kalaset imorgon. Som tur var åt jag inte speciellt många. Numera kan jag tänka att "okej jag syndade, jag försöker nu att göra det bästa av dagen som är kvar". Så kunde jag inte tänka förr. Då var det "struntsamma nu åt jag en dålig frukost så nu tar jag nya tag igen på måndag". Jag är nu mätt och belåten och faktiskt inte så sötsugen. Ett tips är att alltid dricka en kopp te på kvällen. Jag brukar välja örtte som har lite lugnande effekt.

Middagen blev kycklingfilé, rödbetssallad, minikeso och tsatsiki. Mums!

Kommentera inlägget här :