Delegera

Jag känner att jag har blivit ganska duktig på att delegera arbetsuppgifter på jobbet. I höstas sa min chef att jag måste lägga fler arbetsuppgifter på min marknadsassistent och inte göra allt själv. Nu tycker hon att jag har blivit mycket bättre på det. Hon märker att min marknadsassistent har mer att göra.

Jag brukar ge henne uppgifter via outlooken. Man kan tilldela kontakter arbetsuppgifter och sätta ett slutdatum. På det sättet vet jag att inget faller mellan stolarna. Jag har ett ganska stort kontrollbehov. Jag tror att jag lägger mer på henne för att jag känner mig tryggare med henne nu.

En av de andra marknadsassistenterna berättade att hon var avis för jag och min MA har ett sådant fint och öppet samarbete. Att man inte känner av någon hierarki eller prestige.vi kompletterar varandra helt enkelt.

Man kan ju mer skräddarsy sin styrka genom bästa kompetensen genom att delegera och på så sätt bli oslagbara.

Bild nedan på älsklingen när han var liten yttepytte bebis.

Kommentera inlägget här :