Koppla av på semestern

Jag funderar ofta på att jag inte lever i nuet och att jag tar med mig jobbet hem. Jag palnerar allt och jag älskar rutiner. Vi ska ju till Thailand snart och jag hoppas att jag kan koppla av när jag väl är på semester och inte jobba. Jag gjorde ett test. Detat blev mitt resultat:
 

Du har en bra och förnuftig balans mellan vardag och semester

 

Semester är underbart, men livet består mest av vardag. Detta motto lever du efter.

Du har en bra och förnuftig balans mellan din vardag

 

Du kan också göra det. Klicka här isåfall >

 

Mina tips på hur man kan koppla av är:
Bada badkar, gärna då med lite olja i badet, en badbomb eller lite badsalt. Sätt gärna på en ljudbok eller en podcast och tänd lite levande ljus.

Gå långa promenader för att rensa huvudet på jobbiga tankar.

Surfa och kolla på serier som du gillar.

Skriv listor så att du kan tänka på annat.

 

 

 

Kommentera inlägget här :