Working 9-17

Det stämmer inte på m ig. Idag var jag på jobbet från 07.00-19.00. Jag jobbade 12 h. Det är på tok för mycket. Som tur kom jag hem innan leon somnade och fick vara med min lilla groda 1 h. Jag fick ändå mycket gjort de 3 sista timmarna, då alla gått hem. Jag brukar ju vanligtvis sluta vid 15.30, men nu har jag så himla mycket att göra att jag får jobba lite extra. Jag kompar ut tiden längre fram när jag får lugnare.

Idag lunchade jag med några kollegor + min chef. Min chef är underbar. Trebarnsmamma, snygg, duktig, rolig,intressant och har förståelse för mitt jobb, då hon har haft samma tjänst. En annan kollega som har samma tjänst som mig började fråga hetsigt om IVF, jag har varit öppen om att vi har gjort det. Hon ställde för intima frågor - Ska du göra ett till IVF? Har du några i frysen? osv Det blir för personligt plus att det ju kändes jättekonstigt att min chef hörde samtalet om jag ville ha fler barn eller inte..Jag tycker inte om denna kollega speciellt mycket. Verkar falsk och lite av en follower.

Jag älskar mitt jobb så det är okej att jobba mycket. Jag måste bara försöka släppa jobbet när jag inte är där och leva i nuet.
 

Kommentera inlägget här :