Hypnosen

Jag har varit på hypnos mot sötsug. Jag är en skeptiker till allt flum-flum trams, men ville ändå ge det en chans. Först gick vi genom en mall som jag fyllt i till henne där jag har beskrivit i vilka situationer jag äter godis. Det är främst när jag är uttråkad, oro, stress, efter mat, vid sovdax. Ja i stort sett hela dagen hahaha. Efter1 h fick jag lägga mig på en soffa och blunda och hon började babbla samtidigt som musik spelades. Jag fick måla upp bilder där jag äter godis och sedan ersätta dem med nyttiga kreativa bilder. Det kändes inte som att jag blev hypnotiserad. Inte för att jag vet hur det ska kännas.. Kändes lite fånigt när man skulle knyta handen och ropa yes! Hahaha!

Dock så var hon väldigt duktig på näringslära. Hon förklarade vad som händer i kroppen när man äter godis och skrev en lista på vad jag skulle handla för piller. Min lista:
Krom-motverkar sötsug och jag har brist
Magnesium- bra vid sömnbesvär
Zink - motverkar mf
Goda bakterier- bra för magen
Antioxidanter- bra för immunförsvar och mannens spermier

Jag ska även köpa något mot svampen i magen (usch) som alla har men göds av socker samt osötat proteinpulver kanske med stevia.

Inte sugen på godis men kan vara kromen..

Kommentera inlägget här :