Dagsformen vecka 8

Jag går in i vecka 8 idag. Vecka 8. Det känns stort. Dagsformen är konstant svagt illamående. Som en kom kompis beskrev det, konstant åksjuk. Jag har ont i magen, antar det är växtvärk.

Det är mycket på jobbet. Men ändå överkomligt. Jag klarar nätt och jämt att inte jobba övertid, och det tror jag är första gången på 1,5 år. Jag älskar ju som tur är att jobba i ett högt tempo, så det funkar för mig. Jag känner mig på något sätt mer harmonisk i min jobbsits. Kanske är det pga att jag nu kan jobbet mycket bättre, att jag har blivit anställd eller kanske att jag är gravid och känner att jag bär på något mycket viktigare än jobbet. Jag älskar också att ha en hemlighet för andra. Det kan dock vara lite påfrestande ibland när man mår illa eller är superdupertrött och inte kan säga något. Jag har ändå valt att berätta för en kollega som jag litar på. Det känns skönt att ha en vän på jobbet att prata med och få ur sig allt gällande missfallsoro och illamående.

Lägger in foton från helgen. Hittade trattisar och älgtänder i skogen.

Kommentera inlägget här :