Vakum

Jag är i ett mellanland. Ett grått landskap av väntan. Jag hör fågelkvitter åt ena hållet och åt det andra ylande vargar. Himlen skiftar i blågrå toner med strimmor av gulorange.

Jag ska skriva in mig på mvc nästa vecka. Då r jag i vecka 11. Är det inte lite sent? Jag känner mig orolig att jag inte hinner göra kubet innan vi åker till Thailand. Det skulle ju vara fruktansvärt om vi får ett dåligt resultat. Jag är dock så himla knäpp att jag har bokat in ett extra UL. Jag kommer göra den kollen hos ultraljudsbarnmorskorna. Det kostar 600:- Jag känner mig ändå positiv. Jag tror att oroandet finns i mig oavsett alla försäkringar. Jag bara är så. Hur många gånger har man inte önskat man vore en sådan som bara rycker på axlarna, skakar av sig oroligheten och går vidare. Man kanske kan träna upp det..

På fredag blir det lite shopping av stora skymmande kläder.

Kommentera inlägget här :